کلینیک راه احیاء

جدیدترین داروهای ترک اعتیاد

جدیدترین داروهای ترک اعتیاد
    • سلینکر (تزریق لوپرامید)
    • پروبوفین
    • نالترکسون (Vivitrol)
    • بوپرنورفین
    • متادون

    سلینکر (تزریق لوپرامید) یک داروی ضد اسهال است که برای کمک به افراد در ترک اعتیاد به هروئین و سایر مواد افیونی تأیید شده است. این دارو با کاهش علائم ترک اعتیاد مانند اسهال، درد و استفراغ عمل می کند.

    پروبوفین یک داروی بیهوشی است که برای کمک به افراد در ترک اعتیاد به الکل تأیید شده است. این دارو با کاهش علائم ترک الکل مانند اضطراب، لرزش و توهم عمل می کند.

    نالترکسون (Vivitrol) دارویی است که برای کمک به افراد در جلوگیری از عود اعتیاد به مواد افیونی و الکل تأیید شده است. این دارو با مسدود کردن اثرات مواد افیونی و الکل عمل می کند.

    بوپرنورفین (Suboxone) دارویی است که برای کمک به افراد در درمان اعتیاد به مواد افیونی تأیید شده است. این دارو با جایگزینی اثرات مواد افیونی عمل می کند و علائم ترک اعتیاد را کاهش می دهد.

    متادون دارویی است که برای کمک به افراد در درمان اعتیاد به مواد افیونی تأیید شده است. این دارو با جایگزینی اثرات مواد افیونی عمل می کند و علائم ترک اعتیاد را کاهش می دهد.

    افرادی که به موادهای مخدر اعتیاد دارند و تمایل دارند از این بیماری خلاص شوند، به سراغ روش های بسیاری برای ترک اعتیاد خود می روند. در این میان روش های جدیدی برای ترک اعتیاد وجود دارد که بسیار موثر هستند. استفاده از داروهای ترک اعتیاد یکی از روش های جدید و مناسبی است که می توان با استفاده از آنها به راحتی و در زمان کوتاهی اعتیاد را ترک کرد.

    جدیدترین داروهای ترک اعتیاد

    البته لازم است برای استفاده از این داروها حتما به پزشک متخصص مراجعه شود. پزشک پس از مشاوره روانشناسی و روان درمانی بیمار، برای ایشان داروهایی را تجویز می کند که می تواند به درمان اعتیاد ایشان کمک شایانی نماید. داروهای بسیاری در بازار وجود دارند که برای درمان اعتیاد مناسب هستند. اما در این میان برخی داروهای ترک اعتیاد جدید وارد بازار شده اند که از قابلیت و تاثیرگذاری بهتری برخوردار هستند.

     هر روز تبلیغات بسیاری در شبکه های مجازی مشاهده می کنید که داروهای مختلف را برای ترک اعتیاد معرفی می کنند. این تبلیغات ادعا می کنند که با استفاده از داروهای معرفی شده می توان با کمترین عوارض بیماری اعتیاد را ترک کرد. اما باید بگوییم بیشتر این تبلیغات انجام شده از اعتبار برخوردار نیستند. از این رو بهتر است به هیچ عنوان گول آنها را نخورید و از داروهایی که دارای مجوز درمان قطعی اعتیاد نیستند استفاده نکنید.

    بهترین داروها و مسکن های ترک اعتیاد

    بیش از میلیون ها انسان در دنیا وجود دارند که با استفاده از داروهای خواب آور، داروهای ضد افسردگی و مسکن های اپیوئیدی اقدام به ترک اعتیاد خود می نمایند. این افراد لازم است این داروها را حداقل به مدت 12 ماه مورد استفاده قرار دهند تا بتوانند نتیجه مورد نظر را به دست آورند.

    در حالی که بیشتر پزشکان و متخصصان بر این عقیده هستند که استفاده طولانی مدت از این داروها می تواند منجر به بروز اعتیاد جدید در انسان ها شود. اصولا این اتفاق نه تنها درمان کننده اعتیاد نخواهد بود، بلکه می تواند افرادی که با استفاده از این داروها اقدام به ترک اعتیاد خود می نمایند را به سمت موادهای مخدر دیگری سوق دهد.

    از جمله این داروهای ترک اعتیاد باید به داروهای مرفین، فنتانیل، کدئین، سیتالوپرام، هیدروکدون، پروزاک، داروهای ADHD همچون ریتالین، قرص های کاهش وزن همچون Orlistat، Alli و Xenical، پرگابالین، زاناکس، بنزودیازپین، والیوم و … اشاره کنیم.

    خطر استفاده از داروهای ترک اعتیاد تقلبی 

    افراد زیادی هستند که برای رها شدن از بیماری اعتیاد اقدام به استفاده از داروهای مختلفی می نمایند. برخی از این داروها توسط فروشندگان تقلبی در اختیار آنها قرار می گیرند. برخی دیگر اقدام به خرید دارو از شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و .. می نمایند. این داروها در بیشترین حالت عوارضی را برای بدن آنها به همراه دارد که ممکن است قابل جبران نباشند. بهتر است به هیچ عنوان استفاده از این داروها را در برنامه خود نگذارید.

    اکثر این داروها از مواد مخدری همچون متادون، کدئین، تایمول، کافئین، دیازپام، فلوکستین، ترامادول و … برخوردار هستند. برخی از این داروها نیز ترکیبی از داروهای مختلف هستند که می تواند مصرف آنها خطرناک باشد. لازم است بدانید که این داروها به هیچ عنوان گیاهی نیستند و بیشتر با مواد صنعتی و شیمیایی تولید می شوند.

    از آنجایی که این داروها خانگی و غیر علمی هستند، خطرناک بوده و عوارض زیادی را برای بدن به بار می آورند. پس بهتر است به هیچ عنوان اقدام به تهیه و استفاده از این داروها ننمایید.

    بهترین روش ترک اعتیاد 

    به هیچ عنوان برای ترک اعتیاد از داروهایی همچون متادون، B2 و … استفاده نکنید. می توانید از روش های مختلفی همچون روش سم زدایی تدریجی، سم زدایی فوق سریع و سم زدایی سریع برای ترک انواع موادهای مخدر همچون تریاک، شیشه، هروئین و … نمایید. البته باید بدانید که از میان این روش ها، روش ترک اعتیاد با سم زدایی فوق سریع، بیشتر برای افرادی که زیر 40 سال سن دارند مناسب است.

    این افراد نباید هیچ گونه بیماری قلبی، کلیوی و گوارشی داشته باشند. زیرا این مسئله می تواند مشکلاتی را برای آنها به بار آورد. پس به طور کلی استفاده از داروهای ترک اعتیاد تنها زمانی می تواند منجر به کسب نتیجه مطلوب در شخص گردد، که توسط پزشک متخصص تجویز شده باشد. در غیر این صورت استفاده از این داروها می تواند مشکلات دیگری را برای بیمار به همراه داشته باشد.

    همچنین در کلینیک راه احیاء متدهای جدیدی همچون دستگاه آر تی ام اس جهت ترک اعتیاد استفاده می شود.

    امتیاز شما به این صفحه

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵۱ رای

    یک پاسخ

    1. سلام من پمپ بنزين کار میکنم و مدتی در آمدم خیلی بالا بود روزی60cc متادون و1گرم شیشه مصرف میکردم و به خودم که اومدم دیدم دارم اعتبارمو تو محل کار و تو خانوادم از دست میدادم و همه به یک چشم دیگه نگاهم میکردن واسه همین تصمیم به ترک گرفتم از بد روزگار یه نامرد باعث شد اتفاقی واسم افتاد که مشکل مالی شدید پیدا کردم وبه همین دلیل متأسفانه نتونستم برم کلینیک تخصصی و مجبور شدم تو خونه ترک کنم و خیلی عذاب کشیدم و متأسفانه بعد از 5روز دوباره شیشه مصرف کردم با خودم گفتم اول متادون ترک میکنم بعد اینو ولی همچنان بدن درد دارم و حوصله هیچ کاریو ندارم این مدت مثل جنازه دراز کشیدم دارم کلافه میشم ونمیدونم چه قرصی استفاده کنم که بتونم راه برم یا بشینم و هر چه زودتر بتونم برم سرکار چون نه پولی واسم مونده نه صاحبکارم بهم مساعده میده میگه اگه میخوای باید بیای تسویه حساب کنی بعد طلبتو میدم همه درا به روم بستس وقتی کسی نیست میشینم به حال خودم گریه میکنم خیلی فکر خودکشی به سرم زده ولی فقط بخاطر اینکه یه دختر 9ساله دارم منصرف میشم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید یه راه جلو پام بذارید.ممنون

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Button